Gözde Başkent Röportajı

Gözde Başkent kendine özgü tarzı ve doğa-insan ilişkisine odaklanan kavramsal bakış açısı ile dikkat çekiyor. Aramıza yeni katılan sanatçılarımızdan Başkent ile sanatı üzerine konuştuk.

Resimlerinizde genellikle kadın imgesini kullanıyorsunuz. Kadın ve doğa arasındaki bağı nasıl yorumluyorsunuz? Mitolojiye ilgi duyuyor musunuz? Hangi kaynaklardan besleniyorsunuz?
İnsanın doğa ile mesafesi çalışmalarımın çıkış noktasını oluşturuyor. Her şeyin aynı bütünün birer parçası olduğu ve her varlığın özünde aynı maddeden yapıldığı düşüncesini barındıran kompozisyonlar kuruyorum. İnsanın çevresiyle kurduğu ilişki ve insan ölçeğinde önemli sayılan kavramları ele alırken figür resmin ana unsuru haline geliyor. Resimde kullandığım figür, insan türünü ifade etmekte kullandığım bir sembol ve resimlerin anlatıcısı olarak daha rahat bağ kurabildiğim için bu figürler genellikle kadın. Evrenin bilinmeyen ve henüz keşfedilmemiş çoğunluğu, bilim, doğa temelli kültür ve inançlar, doğa tarihi müzeleri, ilkel yaşam/kabileler, terk edilmiş mekanlar ilgi duyduğum konuların başlıcaları.

geridonus_go

Ahşap üzerine çalışmayı seviyorsunuz. Bunun işlerinizin kavramsal yaklaşımıyla bir ilgisi var mı?
Ahşap ve tuval üzerine çalışıyorum fakat ahşap, kanvasa göre farklı bir çalışma yüzeyi sunuyor; resmi yönlendirebiliyor. Ağacın dokusu, yaşamı, kusurları resmin bir parçası oluyor. Ayrıca malzeme olarak tuvalden farklı bir yaklaşım gerektiriyor. Serbestliği daha az ama ince işçilik için çok uygun.
Bazı çalışmalarınızın heykelsi karakteri olduğunu söyleyebiliriz. Heykel ile aranız nasıl? Heykel üretmeye sıcak bakıyor musunuz?
Farklı malzemeler denemeye her zaman açığım ve heykeli izleyici olarak çok seviyorum; ama heykel farklı bir disiplin ve bu alanda iş üretmek için belli bir ustalığa ulaşmak gerektiğini düşünüyorum. Son sergimde yer alan yerleştirmeler, 3 boyutlu işler üretme deneyimi açısından önemliydi benim için. Farklı malzemeler denemek konuya yeni bir açıdan yaklaşma imkanı sağlıyor. Benzer çalışmalar üretmeye devam edeceğimi düşünüyorum.
Bologna deneyiminiz size neler kazandırdı?
Erasmus Programı ile yüksek lisans dönemimde gittim. Tezim güncel sanatta resim ve illüstrasyon ilişkisi üzerineydi. Accademia di Belle Arti di Bologna, resim atölyeleri çok verimli olmasa da illüstrasyon ve baskı alanında oldukça iyi imkanlara sahip bir okul. Burada illüstrasyon dersleri alma imkanım oldu ki bu kendi okulumda yapamadığım bir şeydi. Bu dönemimde farklı yaklaşımlara sahip eğitmenlerden eleştiri ve portfolyo değerlendirmesi almak sonraki çalışmalarımın şekillenmesinde rol oynadı. Bunun dışında İtalya sanat tarihi içinde çok önemli bir yere sahip. Birçok müze ve önemli eseri görme şansı başlı başına bir kazanç.

sifac_lar_go
Türkiye’de ve dünyada en beğendiğiniz ve takip ettiğiniz sanatçılar kimler?
Çok fazla sanatçıyı takip etmeye çalışıyorum; birkaç isim saymam zor. Özellikle pop-sürrealizm, sokak sanatı ve illüstrasyon eğilimli sanatçıların işlerini izlemekten zevk alıyorum.
Elinizde olsaydı sanat tarihi bakımından hangi çağda yaşamak isterdiniz?
Yaklaşık 1450-1550 yılları arasında, İtalya ya da Hollanda’da.
Art50 ile nasıl tanıştınız?
Güncel sanatı takip ettiğim kanallardan biri de Art50 idi. Sanatçılar için çalışmaların izleyiciye ulaşabilmesi büyük bir motivasyon kaynağı. Birlikte çalışma imkanı bulmaktan mutluluk duyuyorum.

 

Sanatçı sayfasına ulaşmak için tıklayın

    If your proposal is evaluable, a return will be made within 5 working days. If you do not get a response to your offer within 5 working days, it means that your offer is not likely to be evaluated.




      Teklifinizin değerlendirilebilir olması durumunda en geç 5 iş günü içerisinde dönüş yapılacaktır. 5 iş günü içerisinde teklifinize yanıt alamamanız teklifinizin değerlendirilme olasılığı bulunmadığı anlamına gelmektedir.